Vanliga frågor

Kommer samma piga vid varje städtillfälle?

Pigan strävar efter att du som kund alltid ska få samma piga som utför våra städtjänster, detta för att du som kund ska känna dig trygg. Vi måste dock reservera oss för eventuell sjukdom och semesterperioder. Skulle detta vara fallet får du alltid information om detta innan städningen påbörjas.

 

Läs mer om att anlita Pigan

Sköter ni hanteringen av RUT-avdraget?

Pigan hanterar allting rörande RUT-avdraget. Efter att du betalat din faktura skickar Pigan en ansökan till Skatteverket om att få göra RUT-avdrag på ditt personnummer. När den blivit godkänd erhåller vi en summa pengar kopplat till ditt personnummer, och du får ett brev hemskickat av Skatteverket som kvitto på RUT-avdraget.

 

Läs mer om RUT-avdraget

När ska jag betala?

Vid abonnemangsstädning sker betalningen månadsvis via faktura. När sista städningen för månaden är utförd skickas faktura via mail eller post till kunden. Vid enstaka städtillfällen sker betalningen direkt efter utförd städning. Vid RUT-avdrag har Pigan 10 dagar netto. Utan RUT-avdrag har Pigan 30 dagar netto.

 

Läs mer om tider och betalning

Städar ni på kvällstid och helger?

Vi levererar städtjänster på vardagar mellan 08.00-17.00. Under kvällar, helger och helgdagar har vi stängt.

Vad behöver jag ha hemma?

Till samtliga städningar har Pigan med sig egen standardutrustning i form av dammsugare, rengöringsmedel och övrigt städmaterial. Du behöver alltså inte ha någonting speciellt hemma inför din städning. Däremot för absolut bästa resultat ber vi dig som kund att plocka bort kläder, leksaker och disk etc. för att vi ska kunna skapa ett så gott resultat som möjligt.

När kan ni börja?

Om du är intresserad av att bli abonnemangskund inleds samarbetet genom ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom dina specifika önskemål och behov samt vilka städtjänster vi erbjuder. Efter hembesöket läggs ett schema upp och därefter påbörjas tjänsten.

 

Läs mer om våra tjänster